Reflexions al voltant de la Diada

Un any més els catalans i catalanes  hem commemorat, la Diada Nacional de l’Onze de Setembre. Enguany l’Esquerra Independentista de Sitges hem participat en la VI Marxa de Torxes per la Independència organitzada per la Comissió Onze de Setembre.

Primerament des d’aquesta nota de reflexió volem exposar el perquè cap representant de la Candidatura d’Unitat Popular va ser present a cap dels dos actes d’ofrena floral al monument del Dr. Robert. Sense desmerèixer les accions fetes per la figura del Dr. Robert, no considerem que en una Diada com l’Onze de Setembre se li hagi de realitzar un acte d’homenatge individual cap a la seva figura. Des de la CUP creiem que en una data on recordem la pèrdua de les nostres llibertats nacionals, és més adient retre homenatge a tots aquells homes i dones provinents de les classes populars sitgetanes que van lluitar en defensa de la vila durant el setge a que estigué sotmès Sitges el Juny de 1713. A aquests lluitadors per les llibertats nacionals catalanes és als qui amb les Marxa de Torxes per la Independència homenatgem any rere any.

Enguany hem seguit coherents amb la nostra postura que ja vam optar en anys anteriors quan encara no teníem representació municipal i vam ser presents a la Marxa del dissabte 10 a la nit. Aquest acte ha sigut el més concorregut dels últims anys, tot i que encara confiem que amb el temps es vagi assentant a l’agenda de la nostra vila i d’aquesta manera se’n pugui multiplicar l’afluència en les properes edicions.

La marxa va ser convocada per la Comissió Onze de Setembre i va reunir una cinquantena de persones en el seu punt d’inici, la Cala Balmins. Durant el recorregut s’hi van anar afegint més sitgetans i sitgetanes i a la lectura final del manifest, a càrrec d’en Ramon Llimós, que va tenir lloc al Baluard, ja s’hi congregaven un centenar de persones

La Marxa de Torxes té el caràcter reivindicatiu que manca a l’acte de l’ofrena floral. Durant la marxa es van cridar consignes a favor de la Independència, dels Països Catalans, o en defensa de la llengua catalana. Va ser precisament en el moment en que a la marxa es llançava aquesta consigna quan molts sitgetans inicialment aliens s’hi van sumar amb aplaudiments tot demostrant el seu suport.

A vegades costa mobilitzar a la població en actes d’un caràcter purament reivindicatiu i no simplement folklòric, però aquest any la resposta ha estat molt positiva. Des de la CUP seguirem apostant per aquesta línia d’actes i més en la situació d’assetjament polític, social i cultural al que estan sent sotmeses la nostra llengua, la nostra nació i la nostra cultura per part de l’Estat Espanyol.

'A nosaltres, els treballadors, com sigui que amb una Catalunya independent no hi perdríem res, ans al contrari, hi guanyaríem molt, la independència de la nostra terra no ens fa por'.

Salvador Seguí. El noi del sucre. Dirigent obrer.