S’inicia la campanya “som Països Catalans” a Sitges

Aquesta setmana l'Esquerra Independentista (EI) de Sitges, ha presentat la campanya “Som Països Catalans”. L'EI de Sitges és una plataforma formada per la Candidatura de Unitat Popular de Sitges, l'Ateneu Popular de Sitges, el nucli local del sindicat Coordinadora Obrera Sindical i la militància de Sitges d'Endavant OSAN.

La campanya neix davant la realitat actual en la qual observem una forta divergència entre les classes populars catalanes i la classe política del país. Davant l’actitud dels governs de Fabra i Bauzà, intentant aniquilar la cultura catalana a les Illes i el País Valencià i la centralització administrativa que pateix el govern del Principat amb el consentiment de CiU; veiem per part dels governants pactisme, renuncies i atacs a una població cada cop més mobilitzada, i amb un sentiment cada cop més definit i més proper a exigir el dret a l'autodeterminació.

Al Principat de Catalunya veiem com les iniciatives encaminades a assolir la independència cada cop són més majoritàries i el desig de llibertat per al nostre poble ja supera el 51% de la població; es per això que ara és més important que mai fer pedagogia sobre la realitat territorial de la nostra nació que s'estén de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó.

Aquesta campanya es basarà en una part agitativa i propagandística i un altre pedagògica. S’ha elaborat material com els presentats en l'acte del passat dimarts, com barrets, adhesius, cartells i díptics en diferents idiomes per donar a conèixer aquesta realitat als visitants que arribin a la nostra vila durant els propers mesos. De la mateixa manera es realitzaran xerrades, debats i altres actes com un futur homenatge als 50 anys de “Nosaltres els valencians” de Joan Fuster, entre d'altres.

Aquesta campanya servirà per anar preparant les futures mobilitzacions que es duran a terme properament degut a que el 2013 es commemoraren els 300 anys de l'ocupació per part de les tropes castellanes de la nostra vila, ocupació que arriba fins el dia d'avui. A més es treballarà per difondre aquesta realitat territorial en totes aquelles plataformes on les entitats que formen part de l'EI local participen.

Per tot això, us convidem a seguir els diferents actes i accions d'aquesta campanya; per conèixer millor la realitat del nostre país i les raons de la divisió forçada per franquisme i pel continuisme dels 30 anys de reinstauració borbònica, que ha intentat la destrucció definitiva d'aquesta realitat nacional que són els Països Catalans, tot i l'oposició popular.