Sitges surt al carrer en suport a l’Ateneu Popular

Més de cent-cinquanta persones van sortir divendres al carrer en una marxa pacífica en defensa de l’Ateneu Popular de Sitges. Hores abans, l’Ajuntament sense que l’entitat hagués fet cap tràmit, feia marxa enrere i treia el precinte a la seu però mantenia tancat el bar-restaurant. L’Ateneu Popular acumula ja prop de 400 signatures de suport a més de la solidaritat expressada pel teixit cultural i associatiu de Sitges.

Dilluns 12 de maig al matí l'Ateneu Popular de Sitges havia estat precintat per la policia municipal perquè s’havia desestimat la sol·licitud de llicència de bar restaurant pel local de l’entitat. L’Ajuntament usava la seva força per tancar el local social de l’entitat per un simple procediment administratiu. Local registrat com a seu de diverses entitats i de la CUP.

Aquell mateix dia, es va convocar una assemblea extraordinària d’urgència, que amb una gran participació, va mostrar el rebuig popular a la decisió de l’Ajuntament. L’assemblea decidí iniciar accions legals contra l’Ajuntament.

Des d’aquell dia, tot ha estat un gran seguit de despropòsits: justificacions insostenibles de l'actuació de l'administració, incloent mentides i incongruències, reunions pujades de to on no s’oferia cap solució al conflicte, trucades de sotamà amb solucions inacceptables i fins i tot dubtes de si l'Ateneu era la seu d'alguna entitat.

Davant de la situació esperpèntica i la greu vulneració dels drets de l'entitat i els seus socis, el dimecres, socis i sòcies de l’Ateneu Popular van decidir convocar una manifestació pel divendres següent sota el lema “No al tancament de l'Ateneu!”.

Els despropòsits de l’Ajuntament no acabaven aquí, hores abans de l’inici de la manifestació l’Ajuntament difonia a través dels mitjans de comunicació locals que la seu social de l'Ateneu obria de nou aquell mateix matí. Mantenint el canal de comunicació habitual, es va difondre el fet sense posar-se en contacte amb l'entitat interessada.

Segons la versió de l’Ajuntament, es reobria la seu perquè des de l’Ateneu s’havia entrat a registre una prova de que la seu social de l’entitat era al mateix lloc que el bar-restaurant, és a dir, al carrer Sant Bartomeu, número 40. Quan la realitat és que des de l’entitat no es va realitzar en cap moment aquest tràmit.

Amb aquest fet l'Ajuntament reconeixia que havia posat la pota fins al fons, i posava de manifest la seva forma de comunicar-se i de treballar prepotent i xulesca, actuant sempre sobre el més febles i pensant que, encara que la caguin, ells tenen el poder i els altres són els que han d’obeir.

El resultat lluny d'evitar la manifestació convocada dos dies abans, va ser una nombrosa marxa pels carrers de Sitges que va reunir més de 150 persones en defensa de l’entitat sota el lema “Defensem la dignitat, SOM ATENEU”. Durant la marxa es van sentir consignes contra el tancament de l’entitat i demanant la dimissió del regidor Jordi Mas.

La manifestació s'unia a les moltes mostres de suport rebudes tan des de Sitges com de la comarca i de tot Catalunya, les 400 firmes individuals rebudes i les accions de solidaritat fetes per diferents entitats i associacions socials i culturals de la vila. A totes elles i a tothom qui ens ha mostrat el seu suport, moltíssimes gràcies.

Per discutir i acordar els propers passos per buscar una solució que aconsegueixi la reobertura total de l’espai, s'ha convocat una nova assemblea de socis i sòcies aquest mateix diumenge 18 de maig a les 18h. a l'Ateneu Popular de Sitges (C. Sant Bartomeu, 40). A més, tal i com decidí l’Assemblea del passat dilluns 12, s’està treballant en les accions legals corresponents contra el precinte de la seu social de l’entitat.