Un centenar de persones es concentren a Sitges per defensar el català a l'escola

La concentració ha estat convocada a nivell nacional per la plataforma SomEscola.cat. A Sitges ha reunit un centenar de persones que s'han concentrat a la Plaça de l'Ajuntament.

Per un país de tots, l'escola en català.

Aquest ha estat el lema escollit per SomEscola.cat per a les diverses concentracions arreu del territori en favor del sistema d'immersió lingüística català i en rebutj a les sentències dictades pel Tribunal Suprem espanyol que qüestionen el català com a llengua vehicular a l'ensenyament a Catalunya. Sentències que han estat posteriorment ratificades pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

A Sitges la convocatoria a reunit a diferents partits, entitats i ciutadants que s'han concentrat a la Plaça de l'Ajuntament tot donant suport a un sistema educatiu que porta anys contribuint a pal·liar el greu desequilibri que pateix el català respecte del castellà. A més, aquest sistema educatiu, ha demostrat ser eficaç en l'acollida i la inclusió social dels joves dels darrers moviments migratoris, tot contribuint a mantenir la cohesió social.

Des de la CUP-Sitges fem una crida a no acatar qualsevol atac a la nostra llengua i ens posicionem de manera ferma en defensa del català com a única llengua vehicular a l'escola.

Davant la sentència, insubmissió i independència!