Un cop més, el 12 d'octubre res a celebrar!

L’Estat espanyol celebra el 12 d’octubre en commemoració de l’arribada de la flota espanyola al continent americà el 1492. Aquesta data simbolitza els anys de colonialisme espanyol, principalment a Amèrica del Sud, que van significar diversos segles d’espoli econòmic, esclavisme, racisme i genocidi. I és en aquesta data quan les institucions espanyoles aprofiten per realitzar jornades reivindicant el paper de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional espanyola, així com desfilades militars farcides d'ultranacionalisme espanyol, amb una despesa en armament i altres de milions d'euros en un moment on les persones treballadores i més desvaforides ens trobem en un dels moments més dramàtics i de desprotecció creixent, gràcies a les retallades del PSOE, del PP i de CiU.

A més, la dreta i l’extrema dreta espanyolista uneixen forces en defensa del projecte de l’Espanya Imperialista i contra el dret a l’autodeterminació dels Països Catalans: a València i a Barcelona, el PP, Plataforma per Catalunya, la Falange, E2000, l'MSR, Ciudadanos, UpyD i el Casal Tramuntana, entre d'altres, s'han unit per manifestar-se contra el dret a l’autodeterminació dels pobles i en defensa de l’ocupació espanyola del territori català.

Als Països catalans ja fa anys que aquest dia es fa servir pels grupuscles espanyolistes i feixistes per sortir al carrer i difondre el seu discurs racista amb total impunitat i protecció per part de les institucions, partits polítics i cossos policials de l’Estat espanyol, entre ells els Mossos d’Esquadra, que han reprimit repetidament els manifestants antifeixistes. Per aquestes raons, fa temps que l'Esquerra Independentista dóna la cara i surt al carrer per reclamar que el 12 d’octubre no deixarem que l’espanyolisme i el feixisme més ranci es passegin pels nostres carrers. Arreu dels Països Catalans, aquesta data s’ha convertit en un clam contra l’espanyolisme amb múltiples concentracions, accions simbòliques, concerts i tot tipus d’actes, com vam demostrar l’any 1999 quan la manifestació antifeixista va expulsar els feixistes del centre de Barcelona.

Perquè de motius en sobren, els Països Catalans tornarem a sortir als carrers aquest 12 d’octubre per reclamar que no tenim res a celebrar, que ens neguem a reivindicar el colonialisme espanyol a Amèrica i a deixar que l’espanyolisme i el feixisme es manifestin per les nostres viles i ciutats.

No podran amb nosaltres. No desistirem en la nostra lluita per la llibertat i dignitat dels pobles. Per dignitat antifeixista, perquè ens neguem a celebrar un genocidi i perquè no som espanyols:

12 d’Octubre res a celebrar!