Un govern molt “dinàmic”

En un punt del llarg Ple municipal anterior, la CUP i tots els assistents i seguidors vàrem escoltar astorats com el Batlle Forns utilitzava l'eufemisme “programa electoral dinàmic” a l'hora de justificar el seu canvi radical pel que fa la necessitat o no de mantenir el Centre Obert El Rusc obert.

No fa falta tenir molta memòria per recordar la postura adoptada per Forns i el seu equip durant la campanya electoral on predicava en el seu programa electoral “Recuperarem El Rusc com a centre obert, com a equipament que ofereix atenció i formació a infants i adolescents fora de l’horari escolar per afavorir el seu desenvolupament personal i integració social”. Tampoc fa falta recordar com ha acabat El Rusc.

Declaracions semblants van fer des del partit municipalista Sitges Grup Independent, partit de l'actual regidora d'Educació, defensant els drets socials i apostant per “una política amb seny que no hipotequi el benestar dels que vindran demà”.

Més enllà de la desgraciada gestió que s'ha dut a terme en el tancament d'El Rusc, des de la CUP volem fer una reflexió sobre l'expressió “programa electoral dinàmic” i les implicacions que aquesta té a l'hora de pensar en la democràcia que tenim al nostre poble i fora d'ell.

Un programa electoral és un contracte entre el partit polític en qüestió i els votants, i l'incompliment d'aquest ha de ser vist com un acte de menyspreu a la confiança rebuda juntament amb una voluntat de defugir les responsabilitats. El fet de pregonar una cosa i després fer-ne una altra és un del motius que ha portat a la classe política actual al desprestigi. A més, la utilització constant d'eufemismes com el del nostre Batlle només fa que augmentar la sensació de distància entre els polítics i la població.

Les diferències entre “programa electoral dinàmic”, faltar a la pròpia paraula i mentir poden arribar a ser molt subtils.

Més enllà de buscar un programa electoral el màxim de participatiu i que compleixi realment les necessitats del poble, el que s'espera d'un partit polític, i més si està al Govern i té per tant totes les eines a la seva disposició és que després el segueixi de la manera més adequada possible i no defugir responsabilitats amb declaracions tant poc afortunades com les que va fer el batlle.

S'han d'acabar les excuses de mal pagador, els eufemismes i els programes electorals de màxims a l'estil carta als reis; i començar a tractar a la gent com a persones adultes que ja no creuen en faules i històries màgiques. Seriositat i responsabilitat.