Un nou concepte de Salut

Per això, la CUP Sitges proposem un espai de participació democràtica directa on desenvolupar el concepte de Salut Comunitària, amb l'objectiu principal de prevenció de malalties i promoció d'hàbits i estils de vida saludables. Un concepte de Salut que vol optimitzar els recursos assistencials dels quals disposem, però posant èmfasi en els esforços compartits amb Ensenyament, Cultura, Esport, Medi Ambient, Oci i Lleure, per a un abordatge eficient dels programes de Salut. Aquest enfocament entén les accions de prevenció i promoció de salut com un aprenentatge per part de la ciutadania de la cultura de corresponsabilitat i de cura de la salut individual i col•lectiva.

Coneixent quins són els factors que incideixen en la salut, en general i en allò que al medi ambient del municipi correspon, els ciutadans podran esdevenir agents del seu propi desenvolupament avaluant els factors de salut, proposant iniciatives, activitats i alternatives d'acció com  a aportació a les solucions, viables, de problemes comuns.

La CUP de Sitges proposem posar en marxa programes d'educació per a la salut que incloguin Tallers d'Hàbits Saludables d'Alimentació i Nutrició, dieta Mediterrània i Teràpies Alternatives Saludables, posant èmfasi en la necessitat d'evitar el mal ús dels medicaments, problema greu de la societat de consum que arriba a afectar la salut dels ciutadans, sobretot de la gent gran.

Aquest col•lectiu requereix un programa Integral que té com a objectiu principal la millora de la seva qualitat de vida, incloent el problema de la soledat que moltes persones pateixen. Volem fomentar la participació ciutadana en activitats físiques que permetin gaudir de l'aire lliure i dels beneficis propis de vora el mar. La CUP també vol que la joventut participi en els programes de Prevenció de la Drogodependència, amb estratègies multidisciplinàries que eduquin sobre els perills de les drogues, però consensuant amb ella propostes de vies alternatives d'esbarjo.
Un instrument valuós per assolir aquest programa de Salut Comunitària seria el Diagnòstic de Salut de Sitges per identificar els principals problemes de salut en el municipi, per barris, i així poder dissenyar, amb la participació de la població i de totes les institucions, la priorització dels programes dels processos d'atenció requerits.
El model de Salut que proposem la CUP Sitges és de Participació Comunitària i Multidisciplinària, basat en la corresponsabilitat ciutadana en la presa de decisions de govern i que té com a objectiu principal promoure el nivell més alt de salut, tant de l'individu com del col•lectiu.

Candidatura d'Unitat Popular de Sitges (CUP – Sitges)