Un pacte in-extremis entre el govern de dretes i el PSC evita el debat públic del pressupost i les ordenances fiscals

El mateix dilluns del Ple via xarxes socials saltava la notícia de l'acord entre el govern de dretes local i el PSC per aprovar el Pressupost i les Ordenances Fiscals pel 2014. Saltaven així pels aires les esperances d'obrir un debat profund i obert a tots i totes les sitgetanes i, alhora, la feina i dedicació de la Plataforma per un Impostos i Serveis Justos (i els 4000 ciutadans que li donen suport) quedava sense ser escoltada.

En aquests temps on l'oposició és govern i el govern en minoria actua com a majoria, des de la CUP creiem que s'ha perdut una oportunitat immillorable per assolir més altes quotes d'eficiència, progressivitat i justícia social en les finances municipals i s'ha frenat la participació dels sitgetans i les sitgetanes.

Per aquest motiu, des de la CUP volem continuar donant la veu a la ciutadania i convoquem dues Assemblees Obertes els dies 14 de novembre i 10 de desembre a partir de les 19h. (llocs encara per determinar) per tal de debatre amb tothom les finances municipals, el nostre posicionament i tot allò que s'aporti des dels assistents. Davant de l'estabilitat i la governança paralitzadores, democràcia participativa.

La CUP treballarem durant el període d'al·legacions la nostra proposta política de pressupostos i ordenances, tot i que amb el pacte sociovergent sabem que serà de més difícil debat i aplicació.

Des de la CUP proposarem la recuperació del valor de la Taxa al Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana, ja que entenem que és una bona eina per pressionar les activitats especulatives que ens han dut a l'actual realitat social i econòmica a la nostra vila i arreu dels Països Catalans. A més, aquestes entrades es poden utilitzar en la generació de bonificacions del IBI i per a la reconstrucció dels serveis socials.

A més, el el projecte de Pressupost pactat entre govern i PSC hem pogut detectar partides que seran de dubtosa aplicació i que poden destinar-se a altres partides que fomentin la cohesió social i el benestar social. Un exemple claríssim és aquella destinada a la vídeo-vigilància, la comissió de la qual s'ha reunit un únic cop i no se'n coneix cap projecte real, o l'escandalosa partida destinada a la supervivència del Club Natació quan la piscina municipal està cedida a una empresa privada.

Denunciem també la priorització que fa l'Ajuntament del retorn del deute bancari, carregant el seu gran pes a les esquenes de tots i totes les sitgetanes i generant nombroses mancances en aspectes com benestar social, habitatge, entitats esportives o educació. No entenem que l'excés de recaptació en l'IBI de l'any anterior s'utilitzés per avançar pagaments de deute bancari i menys que, fcontradictoriament, els actuals pagaments bancaris pugin més d'un 13%.

Pel que fa al debat de les mocions, des de la CUP valorem molt positivament la moció presentada pel grup del PSC i aprovada pel ple sobre la construcció de l'Escola Agnès. Esperem que aquesta moció impulsi l'obertura d'una manera decent d'aquest equipament educatiu tan necessari per a la nostra vila i que no para de patir endarreriments fruit de les retallades en educació del govern de la Generalitat.

En canvi, el nostre vot no va poder ser positiu en la moció presentada pel govern que denunciava els actes feixistes per ser poc explícita i banal. Des de la CUP no podem acceptar que es comparin atacs violents i delictius com l'assassinat de militants d'esquerres o el fet d'irrompre en actes a puntades i utilitzant gasos lacrimògens, amb la crema de banderes. Pot no agradar que es cremin unes o altres banderes però d'aquí a comparar-ho amb la violència planificada d'extrema dreta n'hi ha un tros. El feixisme i el racisme se'ls combat d'una manera més decidida i no amb declaracions poc clares, multes insignificants o complicitats policials. Entenem que aquesta banalització del feixisme organitzat és molt perillosa i dóna ales a aquestes organitzacions per seguir amb els seus actes violents.