Visca la Festa Major!

Les banderes de Sitges, les senyeres i les estelades comencen a onejar als balcons i, com sempre, es torna a respirar eufòria pels carrers de la vila. Les sensacions tot i que es repeteixen any rere any tenen multitud de matisos nous que ens fan esperar la nostra Festa Major amb més ànsies que mai. L'espera impacient del dia de la lectura del Pregó dóna el tret de sortida a les emocions que desperten l'entrada de gralles, la sortida dels gegants de l'Ajuntament acompanyats del repic de campanes i el so estrident dels 21 morterets, el soroll de repic de timbals, el fum i el foc de les bèsties i els diables, el soroll dels bastons al repicar, l'alegria de les Gitanes, la el sac de gemecs dels Cercolets, els versos dels Pastorets, i la llum de la Moixiganga. Emocions compartides per totes les sitgetanes i sitgetans. Tots plegats fem de la Festa Major un dels moments més esperats de tot l'any, que tothom viu i gaudeix al màxim fins les últimes notes de les sardanes de cloenda de la festa.

La Festa Major de Sitges és un dels més grans exponents de la nostra cultura catalana que tant ens ha costat i ens costa mantenir viva, i d'això n'hem d'estar orgullosos. Però la lluita per les tradicions no comença amb la lectura del Pregó ni finalitza amb l'última ballada de sardanes, és una lluita diària que que ens toca a tots i totes realitzar-la i guanyar-la.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular volem desitjar i animar a tots els sitgetans i sitgetanes que gaudiu d’una bona Festa Major acompanyats dels amics, familiars i coneguts i puguem apreciar el privilegi de mantenir una festa tant viva i activa com la que conservem avui en dia.

Molt bona Festa Major!